Návod pre montáž turbodúchadla
- Pred montážou turbodúchadla je potrebné zistiť dôvod poškodenia starého turbodúchadla a následne ho aj odstrániť. (mazanie, zakarbónovanie / nečistoty v olejovej sústave, nasávanie nečistôt, zanesené DPF / katalizátor, vstrekovače...) Tvrdeniam typu "má to veľa kilometrov, preto to odišlo" pristupujte opatrne ušetrite si neskoršie reklamácie.
- Vymeňte olej, olejový a vzduchový filter!
- Prečistite DPF filter alebo katalizátor, ak bol príčinou poškodenia turbodúchadla.
- Používajte vždy nové tesnenia (nepoužívajte tmely, silikóny)!
- Vyčistite prívodové olejové trúbky/ pri určitých typoch motorov je potrebné ich vymeniť.
- Skontrolujte funkčnosť odvetrania kľukovej skrine.
- Premažte turbodúchadlo pred montážou!
- Po naštartovaní nechajte bežať motor na voľnobehu 30-60 minút.
- Skontrolujte tesnosť spojov!
- Prvých 300km nepresahujte otáčky motora nad 3000.
- Pokiaľ tá istá závada pretrváva aj po montáži nového turbodúchadla, urobte prvý bod. Ak závada stále pretváva nebola chyba v turbodúchadle.
Dodržaním týchto postupov sa vyhnete následným komplikáciám a reklamáciám. Postup montáže sa môže líšiť, od typu automobilu a turbodúchadla. Preto montáž zverte odborníkovi. Žiadny video návod (rady na fórach,...) nenahradia roky skúseností a prax v autoservise.
- Montáž stredov turbodúchadla ( core, Chra ) smie vykonávať iba odborný servis.
- Regulácia turba so snímačom pozície sa musí presne nastaviť na hodnotu predpísanou výrobcom.
- Na elektrických reguláciách turbodúchadiel (Siemens, Continental, Mahle) je potrebné urobiť základné nastavenie.